مراقبت های بعد از جراحی ابدومینوپلاستی

دسته بندی :لیپوساکشن 14 بهمن 1399 مهرین مدیکال 2170

مراقبت های بعد از عمل ابدومینوپلاستی یا تامی تاک

1. هنگام خروج از اتاق عمل، یک گن ابدومینوپلاستی به شما پوشانده می‌شود. این گن را باید پس از اتمام عمل و به مدت 24 ساعت مداوم یا به طریقی که پزشک شما تجویز می‌کند، بپوشید. پس از 24 ساعت اول، تنها می‌توانید گن را هنگام استحمام دربیاورید. این گن ابزاری موثر و کارآمد برای ایجاد یک دوره‌ی ایمن و راحت پس از جراحی است. این گن محلی که تحت جراحی قرار گرفته است را فشرده میکند تا تورم (ورم) آن ناحیه کاهش یابد و انطباق پوست تسهیل شود. دوره استفاده از گن تا زمانی است که پزشکتان تشخیص دهد. ایگن باید به صورت بیست و چهارساعته و مداوم پوشیده شود و تنها مدت کوتاهی که استحمام می‌کنید آن را دربیاورید. درصورتی که پس از چندروز، احساس خارش داشتید باید یک پیراهن نخی در زیر گن بپوشید. ابن امر به کاهش خارش کمک میکند.

خرید گن بعد از جراحی

در این لینک > ابدومینوپلاستی چیست ؟ عوارض و معایب عمل تامی ابدومینوپلاستی یا تامی تاک چیست؟

2. در طول بیست و چهار ساعت اول پس ار جراحی، باید در رختخواب دراز بکشید و چند بالش را زیر زانو و سر خود قرار دهید. پس از گذشت بیست و چهار صاعت اول میتوانید انجام فعالیتهای سبک و اندک را به تدریج آغاز کنید. صاف راه رفتن بسیار مهم است. اگر هنگام راه رفتن خم شوید دچار کمردرد خواهید شد و همچنین سرعت بهبود شما کاهش پیدا میکند. تا جایی که می‌توانید راه بروید و فعالیت داشته باشید، نه بیشتر. درازکشیدن در تخت در تمام طول روز توصیه نمی‌شود.

3. در هفته اول پس از جراحی هیچگونه فعالیت سخت و سنگینی انجام ندهید. منظور از فعالیت سنگین، فعالیتی است که فشار خون را بالا می‌برد و میتواند سبب خونریزی شود.

4. درصورتی که احساس درد دارید لطفا داروهای تجویزشده توسط پزشک را طبق دستور مصرف نمایید. به خاطر داشته باشید که داروها را همراه با غذا میل نمایید. حداقل تا دو هفته پس از جراحی، از مصرف آسپرین یا داروهای مشابه آسپرین (مانند ناپروسین، ادویل، مورتین و غیره) خودداری نمایید. حتما لیست داروهایی که نباید مصرف کنید را مشاهده نمایید. این دسته داروها میتوانند سبب خونریزی شوند. میتوانید به جای داروی مسکنی که پزشک تجویز کرده است از Extra Strength Tylenol استفاده نمایید. به خاطر داشته باشید که داروهای ضد درد و مسکن ممکن است سبب ایجاد حالت تهوع شوند.

5. شما با درن‌هایی (وسایلی مانند لوله لاستیکی که راهی برای خروج ترشحات از زخم یا حفره باز بگذارند) که از طریق پوست خارجی میشوند ترخیص خواهید شد. زمانی که میزان خروج ترشحات کاهش یابد این درن‌ها در مطب برداشته میشوند. ممکن است این درن‌ها تا هفت روز پس از عمل جراحی در پوست شما باقی بمانند. شما بایستی مقدار ترشحاتی که از هر درن خارج می‌شود را به طور جداگانه پیگیری کرده و اندازه بگیرید تا قبل از برداشتن آنها، پزشک یا پرستار از مقدار تخلیه و خروج ترشحات مطلع باشد. رنگ ترشحات ممکن است از قرمز شفاف تا زرد متغیر باشد. رنگ این ترشحات نباید شما را نگران کند. همچنین ممکن است مایعاتی از اطراف محل خروج درن از پوست ترشح شود که نرمال و طبیعی است.

6. مایعات زیاد بنوشید. معمولا پس از انجام جراحی بدن دهیدراته و کم آب میشود.

7. درصورتی که با تجویز آنتی بیوتیک خوراکی مرخص شدید، چرخه مصرف آن را طبق دستور پزشک کامل کنید.

8. در صورت بروز هر یک از علایم زیر بلافاصله با مطب پزشک خود تماس بگیرید: تب بالاتر از 101.8 درجه فارنهایت، لرز و سرما، خونریزی بیش از حد از محل برشها، درد ناگهانی یا شدید و تورم ناحیه‌ای که تحت عمل قرار گرفته است که حالت سفتی مانند توپ بیس بال پیدا کرده باشد و گرمای آن حس شود.

9. شما میتوانید پس از گذشت بیست و چهار ساعت از عمل جراحی دوش بگیرید. محل برشها را با یک صابون ملایم بشویید و خشک کنید. نوارهای استری (نوار جراحی) را روی برشها خواهید دید. این نوارها میتوانند خیس شوند و در عین حال، نمی‌افتند. نوارهای استری روی محل برشها قرار گرفته‌اند تا از زخمها محافظت کنند. این نوارها در نهایت یا خوشان می‌افتند یا در یکی از ویزیتهای بعد از عمل، پزشک معالج آنها را برمی‌دارد. بدون مشورت با پزشک خود از الکل، پراکسید هیدروژن یا سایر درمانهای موضعی استفاده نکنید.

کرم سیکالفیت اون ترمیم‌کننده اسکار

کرم سیکالفیت اون

Eau Thermale Avene Cicalfate Restorative Skin Cream , Optimal Healing, Reduce Appearance Of Scars

✨یک کرم ترمیم کننده پوست با تکنولوژی پیشرفته که از نظر بالینی ثابت شده است که روند بهبودی را تا 2 برابر تسریع می کند و یک محیط درمانی بهینه برای زخم را حفظ می کند.

  • ترمیم کننده، آنتی باکتریال و التیام بخش با ساختار کرمی برای ایجاد لایه محافظ (semi-occlusive) روی پوست
  • مناسب برای ترمیم انواع زخم، جای بخیه، سوختگی پای نوزاد، ترک لب، شقاق نوک سینه و…
  • مناسب برای بعد از اعمال درماتولوژیک (مانند پیلینگ، لیزر درمانی و اعمال جراحی و …)
  • برای پوست های تحریک شده و سوختگی ناشی از ادرار

10. پس از برداشتن نوارهای استری (جراحی)، شاید متوجه یک یا چند تاول در اطراف زخم خود شوید. این نیز طبیعی است و ممکن است به خاطر نوارهای استری به وجود آمده باشند. میتوانید مقدار کمی پماد آنتی‌بیوتیک را روی آنها بمالید. تاول پس از چند روز بهبود می‌یابد. در طی مرحله بهبودی ممکن است اسکارها نیز کمی برجسته و قرمز رنگ باشند. این برای هر نوع اسکاری طبیعی و نرمال است. پس از ویزیت دوم بعد از جراحی، پزشک استفاده از اسکارهیل را توصیه و تایید کند. این محصول در مطب ما موجود است تا بهبود و از بین رفتن اسکارها را سرعت بخشد. برای مشاهده اطلاعات بیشتر در خصوص این محصول میتوانید از کارشناسان ما سوال کنید.

اسکار چیست و انواع اسکار پوستی کدامند؟

11. تورم یا کبودی ناحیه‌ای از شکم شما که تحت عمل قرار گرفته، امری طبیعی است و باید چهار تا شش هفته پس از عمل جراحی کم شود. به خاطر داشته باشید که افراد مختلف به صورتهای مختلفی بهبود پیدا میکنند و برخی بیماران ممکن است سریعتر یا کندتر از بیماران دیگر بهبود یابند، بنابراین لطفا در مرحله بهبود خود شکیبا باشید.

12. تا چندماه پس از جراحی از قراردادن مستقیم اسکارهای خود در معرض آفتاب خودداری نمایید.

13. لطفا توجه داشته باشید که سیگارکشیدن یا استفاده از داروهای غیرمجاز میتواند منجر به بروز عوارض شود و نتایج جراحی شما را به خطر بیاندازد.

کلمات کلیدی : مراقبت های بعد از عمل ابدومینو پلاستی

مهرین مدیکال

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: اینستاگرام مهرین مدیکال را دنبال کنید:

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.

اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.

در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.

در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: