جدیدترین متدهای زیبایی

دسته بندی :زیبایی 6 تیر 1400 مهرین مدیکال 902

جدیدترین متدهای زیبایی

1- روش PRP  (پلاسمای غنی از پلاکت) برای جلوگیری از ریزش مو

روش PRP  اکنون یک روش استاندارد برای رشد مو در نظر گرفته شده است. این روش درمانی که مناسب خانم ها و آقایان است شامل تزریق پلاسمای غنی از پلاکت بدن خود بیمار به پوست سر برای ترمیم فولیکول های آسیب دیده مو و تحریک آنها برای رشد بیشتر و ضخیم تر شدن است. از آنجایی که این موضوع در مجلات آرایشی مورد بحث زیادی قرار گرفته است ، مکانیسم عملکرد و پروتکل های تزریق، روزانه درحال پیشرفت است. استفاده از روش PRP به عنوان درمان کمکی برای لیزر و به عنوان یک تزریق مستقل مورد توجه قرار گرفته است و در سال 2020 نیز افزایش خواهد یافت.

2- بازسازی پوست به روش PRP  

روش پلاسمای غنی از پلاکت روی پوست صورت نیز انجام می شود. استفاده از روش PRP با مقدار کمی مواد افزودنی مانند تعدیل کننده های عصبی و اسید هیالورونیک همراه با مراکز میکرونیدلیینگ که برای مزوتراپی سطح پوست است می تواند باعث بهبود و سلامت چهره شود که این کار قبلا با لیزر انجام می شد.

3- جوانسازی پوست با لیزر در کمترین زمان

دستگاه لیزرهای جدید! لیزرهای Pico Second است. این دستگاه یکی از جدیدترین دستگاهای لیزر موجود در بازار است که از آن می توان به عنوان جوان سازی و روشن کننده پوست تا درمان چین و چروک ریز، لکه های قهوه ای، ملاسما، جوش های آکنه و پاک کردن خال کوبی ها استفاده کرد. این دستگاه اثرات مخرب کمی دارد و ماندگاری طولانی مدت دارد.

4- لیفت کردن صورت

یکی از بزرگترین تقاضا هایی که غیر از عمل جراحی وجود دارد، بهینه سازی صورت با مواد حجم دهنده و پر کننده و نوروتوکسین بوده است. در هیچ زمانه ای انسان ها نمی خواستند شبیه شخص دیگری باشند در عوض آن ها فقط می خواهند با استفاده از کمی حجم دهنده ها و تزریق بوتاکس بدون آرایش کردن نیز زیبا به نظر برسند. یکی از هشتک های مورد علاقه دکتر لیوتا که بیماران پس از ملاقات با او به اشتراک می گذارند این است “عکس های بدون فیلتر و زیبا فقط با استفاده کمی از حجم دهنده ها”. او همچنین راجع به ماندگاری این تزریق ها در سال 2020 این چنین می گوید که برای من داشتن سالانه یک یا دوبار تزریق با ماندگاری بالا خیلی بهتر از داشتن چندین بار تزریق با موندگاری کوتاه مدت در یک سال است.

  • سفت کننده های پوست تهاجمی

دکتر چانگ بر این باور است که روش های لیفت کننده پوست تهاجی در سال 2020 رو به افزایش است. او می گوید، با افزایش امید به زندگی در دنیا، بسیاری از بیماران در جستجوی درمان هایی غیر از عمل های جراحی هستنند که از عوارض های دوران میانسالی جلوگیری کنند وهمچنین با استفاده از این روش ها علائم پیری در ظاهراشان دیرتر نمایان می شود.

اولتراپی با استفاده از سونوگرافی میکرو فوکوس باعث تحریک شدن کلاژن در اعماق پوست می شود که این کار  باعث ایجاد سفتی در پوست می شود و از افتادگی و شلی پوست ججلوگیری میکند. دکتر چاتنگ می گوید: با ظهور روش های درمانی مانند اولتراپی که در سفت شدن و لیفتینگ پوست بسیار موثر هستند، بیماران به دنبال گزینه های بیشتر برای جوانسازی پوست هستند.

  • موارد غیر قابل پیشگیری

ساپنا پالپ متخصص امراض پوستی و بنیانگذار موسسه Spring Street Dermatology می گوید: در اوایل جوانی استفاده اندکی از تعدیل کننده های عصبی (مانند: بوتاکس، دیسپورت، جیوو و زئومین) و مواد حجم دهنده از نظر بالینی دارای مزایای ضد پیری هستند. دکتر پالپ خاطر نشان کرد که ما این نتایج را معمولا در بیمارانی که حدود 20 الی 30 سال دارند و برای حل مسائل کوچک زیباییشان از مواد تزریقی استفاده می کنند به دست می آوریم و به جای سرمایه گذاری در جراحی پلاستیک از این روش استفاده می کنیم. با پیشرفت فنی نورونوکسین ها و مواد حجم دهنده که ماندگاری بیشتری دارند و دارای انعطاف پذیری بیشتری در پوست هستند، می توان بدون مصرف محصولات بیشتر به نتاج طبیعی دست یافت.توجه به این نکته که پیشگیری بهتر از درمان است بسیار مهم است پس برای داشتن ظاهر زیبا باید زودتر اقدام کنید تا با گذشت زمان به مشکل بر نخورید.

  • حجم دهنده لب

دکتر لیوتا در شهر منهتن، درمانی را برای حجم دادن به لب ها انجام داده است که نیازی به عمل جراحی ندارد او بر این باور است که این عمل در سال 2020 محبوبیت بیشتری بین مردم خواهد داشت. او همچنین جمله “لب ها جاودان هستند” را به اشتراک گذاشت و گفت بیشتر مراجعه کندگان مایلند که هزینه بیشتری را برای داشتن لب هایی زیبا و طبیعی پرداخت کنند.

آناتومی ناحیه لب و دهان کاملا پیچیده است. لب ها از قسمت های مختلفی تشکیل شده اند از جمله گودی بالای لب ، لبه های قرمز ( جایی که می توانید خط لب بزنید) و خود لب ها (جایی که روژلب می زنید). دکتر لیوتا اینچنین می گوید که اگر لب های خود را احساس کنید، متوجه خواهید شد که هر یک از این نواحی دارای سختی متفاوت هستند و به گونه دیگری حرکت می کنند. او پس از تجزیه و تحلیل لب ها در حالت استراحت و در حال حرکت طرح حجیم سازی لب را ایجاد کرد و برای حجم دهندگی لب ها از سه نوع ماده حجم دهنده برای قسمت های مختلف لب که کجاها تزریق بیشتر باشد و کجاها کمتر استفاده کرد تا با این روش لب ها حجیم تر و زیباتر به نظر بیایند.

  • میکرونیدلینگ همراه با امواج رادیویی

دکتر پالپ می گوید ترکیبی از فرکانس رادیویی و میکرونیدلینگ به طور جدی می تواند نتایج درمانی بزرگی داشته باشد. وی درمورداین روش می گوید: “فرآیند ترمیم زخم آغاز شد”. نتایج این عمل طی دو هفته نمایان می شود. این روش ها به علت اثرات انعقادی سوزن ها، فاقد خون است به این معنی که پس از این عمل بیماران نیازی به مراقبت های ویژه و بستری ندارند. روش RF میکرونیدلینگ مانند جوانسازی پوست به روش ویواسه با افزودن نور LED  قرمز و آبی، باعث از بین رفتن اثرات آکنه و روشن شدن پوست می شود. یک روش جدید دیگر نیز اضافه شده است. روش PRP. دکتر پالپ راجع به این روش می گوید: این روش مکملی است برای درمان با لیزر که می تواند مشکلات پوست صورت را به حداقل برساندو نتایج بهبود پوست را به حداکثر برساند.

  1. بوتاکس ماستر برای زاویه سازی فک

دکتر لیوتا درباره استفاده از داروی نوروتکس غیر مجاز می گوید مصرف این دارو می تواند اختلال مفصل فک ( معروف به TMDS یا TMD) را درمان کند و فک را زیبا و باریک کند. او بر این باور است که سال 2020 هر چیزی که مربوط به زیبایی است با سلامتی نیز آمیخته شده است. ماهیچه مخصوص جویدن در پشت دهان با زاویه فک پایین کنار هم قرار گرفته اند و یکی از عضلات فعال در هنگام جویدن را تشکیل داده اند. دکتر لیوتا خاطر نشان کرد افرادی که دندان هایشان می شکند و یا آنها را می کشند فشار اضافی حاصل از جویدن روی این عضله ها می افتد. او می گوید که بوتاکس می تواند عضله را به طور موقت ضعیف کند (عضله اصلی دندان شکسته یا کشیده شده) و درد مفصل فک را بهبود دهد. زمانی که بوتاکس برای تسکین درد مفصل فک و ساییده شدن دندان استفاده می شود، بیماران انتظار تسکین درد را طی یک یا دو هفته دارند. از نظر زیبایی می توان از بوتاکس به عنوان باریک شدن عضله فک و زاویه دار کردن آن به جای داشتن شکل مربعی استفاده کرد. این کار باعث نرم شدن قسمت پایین صورت نیز می شود. دکتر لیوتا خاطر نشان کرد در این حالت، حداکثر زمانی که می توانید اثر آن را ببینید حدود شش تا هشت هفته بعد از تزریق است.

ترندهای بدن در سال 2020

برجسته کردن قسمت هایی از بدن همچنان ادامه دارد و در سال 2020 شاهد تکامل تکنیک های جراحی و غیر جراحی خواهیم بود.

  1. برجسته شدن بدن بدون عمل جراحی

رایان نینشتاین جراح پلاستیک در شهر نیویورک می گوید: در سال 2020، روند جراحی پلاستیک به سمت پیچیده تری می رود که در آن مهارت، فناوری و لمس انسان ترکیب می شود. عمل هایی که او انجام می دهد، پیکرتراشی بدون عمل جراحی که شامل Enscupt ( فرم دهی باسن و شکم) همراه با ماساژهایی که سفت کننده پوست و تخلیه غدد لنفاوی است . او می گوید در این قسمت مردم ترکیبی از تکنولوژی مدرن را با روش های سنتی و روش تشخیص حرفه ای که با لمس کردن است به دست می آورند. برای تکمیل این خدمات، بیماران یک برنامه هفتگی دریافت می کنند که برای حفظ نتایج بهتر تحت اشعه و نورهای درمانی (LED یا مادون قرمز) قرار می گیرند. این روش های درمانی باعث استحکام سم زدایی، ریکاوری،ساییدگی و پارگی بدن می شود.

در همین حال، دکتر محمود متوجه شده است که اگرچه شلی پوست صورت، شکم و بازوها بیماران را بسیار کلافه می کند، اما ممکن است آنها لیفت صورت یا جراحی ابدومینوپلاستی را انجام ندهند. در نتیجه، برای سفت شدن پوست روش هایی که نیاز به عمل جراحی ندارد و با استفاده از امواج رادیویی و گرمادهی است تبدیل به گزینه های جذاب برای بیماران شده است.

  1. تغییر شکل

از دهه پیش تا الان، داشتن باسن گوشتالو و خوش فرم و برجسته در ایالات متحده مورد توجه قرار گرفته است اما دکتر نینشتاین می گوید جرقه پروتز کردن باسن زمانی در ذهنش آمد که شوق آن را در لیفت لوکس برزیلی دید. ( در این روش با استفاده از چربی های بدن خود فرد برای فرم دهی و افزایش سایز، گردتر ، پرترو همچنین برجسته شدن باسن استفاده می شود.) او می گوید اکنون برای اینکه خانم ها باسن هایی با ظاهر زیبا و ورزش کاری داشته باشند آنها را فرم میدهند.

  1. فرم دهی باسن با سم بوتولینوم

دکتر چانگ اظهار دارد بیشتر ترندهای زیبایی خارج از کشور ایالات متحده می آیند و کره جنوبی یکی از کشورهای پیشگام در زمینه عمل های زیبایی است. او همچنین بیان کرد متخصصان پوست در کره جنوبی سال ها قبل از اینکه ما در ایالات متحده باشیم از پلاسمای غنی از پلاکت (PRP)، اسید ترانکسامیک خوراکی، لیفت با نخ و سم بوتولینوم برای لاغری و زاویه سازی فک استفاده می کردند. به نظر شما کاربردهای بعدی چه چیزی می تواند باشد؟ درمان سایر اعضای بدن با سم بوتولینوم.

دکتر چانگ می گوید در عمل هایم تزریق سم بوتولیوم را انجام می دهم تا عضلات گردن، شانه ها، عوارض پس از زایمان، و برجستگی ران ها را باریک و کوچک کنم. اثرات این عمل ها در کمتر از 4 تا 6 هفته دیده می شود و به طور متوسط 6 ماه ادامه دارد. او همچنین اظهار داشت اخیرا تعدا زیادی از بیماران درخواست این روش درمانی را دارند و تعداد آن ها قطعا در سال 2020 بیشتر نیز خواهد شد.

  1. درمان سلولیت با روش ولاشیپ

ولاشیپ روش درمانی است که برای کاهش سلولیت بدن با گرم کردن سلول های چربی و بافت اطراف آن باعث از بین رفتن سلولیت ها می شود. جنیفر چوالک متخصص پوست و لیزر می گوید : این تکنولوژی از نظر تحویل انرژی برای تامین توان بیشتر بهبود یافته است که این عمل باعث تسریع در گرم شدن بافت بیماران می شود. برای درمان سلولیت هر ران فقط 15 دقیقه زمان لازم است. اگرچه برای بعضی از درمان ها نیاز به زمان بیشتری حدود سه یا چهار هفته توصیه می شود. بیماران پس از جلسه سوم نتایج درمان را مشاهده خواهند کرد. دکتر چوالک خاطر نشان کرد بیماران بیشتر در تابستان یا قبل از تعطیلات ساحلی زمستان مشتاق انجام دادن این درمان هستند.

  1. تزریق های بدن

دکتر لینکر می گوید: با استفاده از پیکرتراشی می توان گودی های بدن، سلولیت ها، کش آمدن و شل شدن پوست را درمان کرد. این روش در حال انجام آزمایشات FDA برای تایید درمان این بیماری ها است و هنوز مجوز این سازمان را ندارند. وی اضافه کرد، برای اینکه در حال حاضر دستگاه  لیزری وجود ندارد که این مشکلات را درمان کند برای حل این مسائل نیاز به تزریق های مخصوص است. به دلیل آنکه اسید پلی لاکتیک یا PLLA کاملا دائمی و همیشگی نیستند، نتایج پیکرتراشی از 2 تا 5 سال دوام دارد، وی معتقد است که این روش بهترین روش درمان برای بیماران است.

  1. حجیم شدن عضله ها

دکتر پالپ می گوید: فلسفه برجسته کردن بدن تغییر کرده است و اکنون تمرکز بیشتر بر روی اصلاح عضلات است. وی توضیح میدهد با استفاده از تکنولوژی های مانند Flex Sculpt که برای به کار انداختن گروه های اصلی عضلات است، بیماران را به گونه ای پیکر تراشی می کنیم که بدن آن ها را مربی های بدنسازی هم نمی توانند به دست بیاورند. اضافه کردن این پالایش به این معنی است که حتی کسانی که BMI بدنشان زیر 25 است و ممکن است کاندید ایده آلی برای کانتورینگ چربی نباشند اکنون می توانند بدون عمل لیپوساکشن بدن خودشان را کانتورینگ کنند. این عمل بدون هیچ گونه از کار افتادگی و در سریع ترین زمان ممکن قابل انجام است و این یکی از محبوب ترین روش هایی است که در Spring Street Dermatology ارائه شده است.

مهرین مدیکال

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: اینستاگرام مهرین مدیکال را دنبال کنید:

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.

اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.

در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.

در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: