سوالات متداول عمل جراحی لیپوماتیک

دسته بندی :لیپوساکشن 23 بهمن 1399 بهاره پاشایی 1411
عمل لیپوساکشن

سوالات لیپوساکشن زیر توسط افراد واقعی مثل شما پرسیده شده و توسط پزشکان دارای مجوز هیئت مدیره یا جراحان پزشکی واجد شرایط پاسخ داده شده اند.

آیا پوست پس از انجام  عمل زیبایی لیپوساکشن آویزان و شل خواهد شد؟

اگر در لیپوساکشن مقدار زیادی چربی از بدن خارج شود ، ممکن است پوستی شل یا افتاده داشته باشید.

آیا لیپوساکشن در وزن کم کردن من به من کمک میکند؟

لیپوساکشن ،عملی جراحی برای کاهش وزن نیست و به شما در کاهش وزن کمک نمی کند. این  عمل فقط موجب کاهش رسوبات چربی در قسمت های خاصی از بدن برای اهداف زیبایی می شود. گفته شده ، اگر لیپوساکشن در بیش از 3 منطقه از بدن انجام شود ، بیمار متوجه کاهش وزن کمی (8-10 کیلوگرم) خواهد شد.

وقتی بحث از لیپوساکشن میشود چه مناطقی از بدن مورد نظر است؟

هر بخشی از بدن که حاوی مقدار زیادی چربی باشد ، منطقه ای در لیپوساکشن محسوب می شود. به عنوان مثال ، شکم ، هر دو بازو و غبغب هر کدام یک منطقه در نظر گرفته می شوند ، در حالی که چربی های دور کمر و پشت بسته به حجم رسوبات ممکن است یک یا دو منطقه در نظر گرفته شوند.

گن لیپوماتیک اینو

آیا پس از لیپوساکشن میتوانم عمل اسلیومعده انجام دهم؟

بله ، 4-6 ماه پس از لیپوساکشن می توانید جراحی اسلیو معده انجام دید.

بعد از انجام لیپوساکشن، چه مدت باید در بیمارستان بستری بمانم؟

اقامت معمول در بیمارستان بعد از لیپوساکشن یک شب است.

آیا به شخص همراهی برای مراقبت و نگه داری از خود پس از عمل لیپوساکشن و در دوران نقاهت نیاز دارم؟

پس از ترخیص از بیمارستان ، به شخصی احتیاج دارید که به شما کمک کند تا به خانه بروید و در انجام کارهای روزمره به شما کمک کند. اگر برای انجام عمل جراحی به خارج از کشور سفر می کنید ، توصیه می کنیم  شخصی به عنوان همراه با خود داشته باشید یا یک مراقب (از شرکتی که هماهنگی های شما را انجام می دهد) برای شما در نظر بگیرد و  بخواهید که هزینه جداگانه ای برای آن در نظر گرفته شود.

بعد از انجام عمل لیپوساکشن چه مدت زمان لازم است تا کاملا بهبود بیابم؟

بسته به تعداد مناطق لیپوساکشن شده و میزان چربی خارج شده ، بهبودی بین 1 تا 2 هفته به طور کلی طول می کشد. بعد از این مدت زمان ، تورم و کبودی از بین می رود و شما می توانید بدون هیچ مشکلی به کار خود برگردید. البته ، شما باید دقیقاً از دستورالعمل ها و توصیه های دکتر خود پیروی کنید.

تفاوت بین لیپوساکشن و لیپوماتیک در چیست؟

لیپوماتیک نام دستگاهی است که برای تجزیه بافت چربی و از بین بردن آن در بدن استفاده می شود. بنابراین متد جراحی که در آن از دستگاه لیپوماتیک استفاده می شود ، لیپوماتیک نامیده می شود که روشی جدیدتر و سریعتر از لیپوساکشن است که در آن بافت چربی شکسته شده و بدون آسیب دیدن مکش می شود تا بتواند به سایر قسمت های بدن نیز تزریق شود (انتقال چربی). به همین دلیل ، لیپوماتیک گزینه بسیار خوبی برای کسانی است که می خواهند با انتقال چربی خود به سایر نواحی بدن ، بدنی کاملاً کانتور داشته باشند. یک مزیت بزرگ لیپوماتیک این است که به بافتهای اطراف آسیب نمی رساند . به همین دلیل محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

تفاوت بین لیپوساکشن سنتی و لیپوساکشن ویزر در چیست؟

لیپوساکشن سنتی شامل استفاده از کانولا و حرکات دست برای تجزیه بافت چربی است. در مقابل  در لیپوساکشن ویزر ، جراح از امواج فراصوت برای هدف قرار دادن و مایع سازی سلولهای چربی استفاده می کند. در این روش ، حذف سلولهای چربی آسانتر از لیپوساکشن سنتی انجام می شود ، اما استفاده از خود دستگاه برای هدف قرار دادن بافت چربی بسیار دشوارتر از سایر روش ها است ، زیرا این کار به مهارت دستی زیادی از طرف جراح نیاز دارد تا وی بتواند بدن را با ظرافت خاصی و  همانطور که بیمار می خواهد مجسم کند .

بهترین رژیم غذایی برای بعد از انچام لیپوساکشن چیست؟ و چه مدت باید رژیم غذایی رعایت شود؟

به طور کلی ، شما باید بعد از انجام لیپوساکشن رژیم خود را تغییر دهید تا از تجمع مجدد چربی در بدن جلوگیری کرده و به یک برنامه غذایی سالم پایبند باشید. از نظر رژیم بعد از عمل ، باید در روزهای اول بعد از عمل، رژیم مایعات داشته باشید. آبگوشت ، غذاهای پوره و سبزیجات پخته شده گزینه های خوبی برای 2-3 روز اول است. در این دوره باید از خوردن غذاهای شیرین و دسرها و نوشیدنی های گازدار خودداری کنید. به تدریج و با کاهش تورم و کبودی و بهبود زخم ها (پس از 2 هفته) ، می توانید رژیم منظم (اما سالم) خود را از سر بگیرید.

آیا لیپوساکشن ویزر ارزانتر و یا گرانتر از لیپوساکشن سنتی است؟

میانگین قیمت ها ​​بسیار به هم نزدیک هستند و هیچ تفاوت قابل توجهی در هزینه بین دو روش وجود ندارد.

آیا لیپوساکشن پر خطر است؟

هر جراحی خطراتی را به همراه دارد که با انتخاب جراح مناسب و رعایت اقدامات احتیاطی قبل و بعد از عمل می توان این خطرات را به حداقل رساند. در لیپوساکشن ، عوارض و عوارض بالقوه احتمالی شامل کبودی ، تغییر رنگ پوست (که می تواند دائمی باشد) ، آسیب به اعصاب و رگ های خونی  ریه ها و اندام های شکمی ، لخته شدن خون ، مشکلات قلبی ، ورم (تجمع مایعات در زیر پوست) ، عفونت ، فرورفتگی سلولیت ، رنگدانه نامنظم ، نیاز به جراحی دوم ، تورم طولانی مدت ، تاخیر در ترمیم زخم ، شلی پوست ، سوختگی و تاول بعد از لیپوپلاستی اولتراسونیک در صورت گرم شدن بیش از حد دستگاه یا فقدان مهارت جراح در استفاده از دستگاه و خطرات مرتبط با بیهوشی، میشود. احتمال اینکه ی بیمار  دقیقا پس از لیپوساکشن دچار یکی از این عوارض شود بسیار کم است و اکثر آنها به راحتی قابل پیشگیری هستند.

آیا پس از انجام جراحی لیپوساکشن لازم است از گن استفاده کنم؟ برای چه مدت لازم است گن لیپوماتیک بپوشیم؟

بله ، همه بیماران (زن و مرد) باید 2-3 روز پس از جراحی ، گن لیپوماتیک یا باند الاستیک بپوشند. روز سوم بعد از جراحی می توانید آن را به آرامی برداشته و دوش بگیرید. سپس باید لباس یا باند را بشویید و پس از قرار دادن پنبه یا بانداژ بر روی محل های جراحی شده ،دوباره آن را بپوشید. برای بهبود سریعتر و راحت تر و کاهش تورم و کمک به پوست برای  باز جمع شدن و چسبیدن به عضلات زیرین ، که باعث کاهش علائم کشیدگی و شل شدن پوست می شود ، پوشیدن لباس یا باند الاستیک را به مدت 4-8 هفته ادامه دهید

گن بازو بعد از عمل

بعد ازانجام لیپوساکشن بعد از چه مدت میتوانم ورزش کنم؟

دوره ای که بیمار باید قبل از شروع ورزش دوباره بعد از لیپوساکشن و لیپوماتیک صبر کند ، بسته به مناطق جراحی شده ، سبک زندگی بیمار و مواردی دیگر متفاوت است. بهتر است در این مورد با جراح خود مشورت کنید زیرا آنها می توانند براساس سابقه پزشکی و وضعیت سلامتی شما مشاوره تخصصی را در این مورد به شما ارائه دهند. به طور کلی ، می توانید ورزش آرام و فعالیت های بدنی مانند پیاده روی ، یوگا و تمرینات سبک در خانه را 2-3 روز پس از جراحی شروع کنید. این فعالیت های بدنی سبک با تقویت گردش خون از لخته شدن خون جلوگیری کرده و به شما کمک می کند تا به تدریج فعالیت های منظم خود را از سر بگیرید. همچنین می توانید تمرینات منظم خود را حدود 1 هفته پس از لیپوساکشن یا لیپوماتیک مشروط بر اینکه با ورزش های شدید شروع نکنید ، از سر بگیرید. توصیه عمومی وکلی به شما این است که شما با 25٪ شدت و مدت  زمان ورزش طبیعی خود شروع کنید و به تدریج آنها را هر روز افزایش دهید. مهم انست که شما آستانه بدن خود را بدانید و در چند ماه اول پس از جراحی فشار زیادی به بدن خود وارد نکنید.

چرا پس از لیپوساکشن از وزن من کم نشد؟

لیپوساکشن برای کاهش وزن در نظر گرفته نشده است در حقیقت برای از بین بردن رسوبات چربی اضافی که در برابر رژیم غذایی و ورزش مقاوم هستند ، انجام می شود. برخی از افراد تصور میکنند که می توانند با لیپوساکشن وزن کم کنند اما این خیلی درست نیست. لیپوساکشن عملی زیبایی است که با از بین بردن چربی اضافی ذخیره شده در مناطق مختلف مانند بازوها ، ران ها ، شکم ودور کمر، فرم بدن شما را بهبود می بخشد. فقط در صورت حذف مقدار زیادی از چربی ، ممکن است انجام این جراحی منجر به کاهش وزن شود.

قیمت گن لیپوماتیک شکم و پهلو

اگر پس از لیپوساکشن پوستم شل و افتاده شد، باید چه کنم؟  

درصد وقوع افتادگی پوست با رعایت توصیه های جراح و داشتن یک سبک زندگی سالم به حداقل می رسد. اگر بیش از حد پوست اضافی دارید ، می توانید آن را با استفاده از جراحی ابدومینوپلاستی (تامی تاک) یا سایر روش های لیفتینگ بدن اصلاح کنید.

در چه مناطقی از بدن میتوان از لیپوساکشن استفاده کرد؟

ظاهر مناطقی که ذخیره چربی دارند با لیپوساکشن ممکن است بهبود یابد. این نواحی عبارتند از: گردن ، دو چانگی و غبغب ، بازوها ، ران ها (داخلی و خارجی) ، شکم ، دور کمر ، پشت ، باسن ، زانوها ، ساق پا ، سینه ها ، برآمدگی های خط سوتین و تل شرمگاهی.

آیا برای انجام جراحی لیپوساکشن محدودیت سنی نیز وجود دارد؟

افراد در محدوده سنی 17-60 سال می توانند با خیال راحت ، دقیقاً مانند انواع دیگر جراحی های پلاستیک، تحت عمل لیپوساکشن قرار گیرند.

آیا پس از عمل لیپوساکشن چربی اضافه باز میگردد؟

اگر بعد از جراحی رژیم غذایی سالم و کم کالری ندارید ، ممکن است چربی های جدیدی در مناطق لیپوساکشن جمع شود و باز گردد.

اگر دیابت هم داشته باشم میتوانم عمل لیپوساکشن انجام دهم؟اگر دیابت شما به خوبی کنترل شده و وزن شما بیش از 90 کیلوگرم نیست ، می توانید عمل لیپوساکشن انجام دهید.

آیا میتوانم از بیحسی موضعی در انجام عمل لیپوساکشن استفاده کنم؟

فقط در مواردی که این متد جراحی برای برداشتن چربی از یک ناحیه کوچک (مانند دو چانگی و غبغب) انجام شود ، جراح تصمیم به استفاده از بی حسی موضعی می گیرد. در روشهای گسترده تر باید از بیهوشی عمومی استفاده شود.

خرید گن بعد از جراحی

بهاره پاشایی

ما یک راه ساده تر برای برقراری ارتباط با کاربران خود پیدا کرده ایم: اینستاگرام مهرین مدیکال را دنبال کنید:

موارد زیر را حتما بخوانید:

قوانین ارسال نظر در سایت

اگر دیدگاه توهین آمیز و متوجه مدیران، نویسندگان و سایر کاربران باشد، تایید نمی شود.

اگر نظر شما جنبه تبلیغاتی داشته باشد تایید نمی شود.

در صورتی که از لینک سایر وبسایت ها استفاده کرده باشید یا وبسایت شما در کامنت تایید نخواهد شد.

در صورتی که در کامنت خود از شماره تماس، ایمیل و آیدی تلگرام استفاده کرده باشید تایید نخواهد شد.

اگر دیدگاهی غیر مرتبط با موضوع آموزشی مطرح شود تایید نمی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: